Wszystko nie tak

Interpol Interpol

Wprawdzie „El Pintor”, nowa płyta Interpolu, nadal aż tak nie zachwyca, jak tego oczekiwałam po powrocie jednego z moich najulubieńszych zespołów, ale to nie przeszkadza mi pokazać klipu, który mnie rozbroił na samym początku średnio rokującego tygodnia  – „Everything Is Wrong”: 

Ten teledysk pokazuje Paula Banksa takim, jaki jest. Kiedy cztery lata temu rozmawiałam z nim, przy okazji wydania jego solowej płyty (jako Julian Plenti), zrobił na mnie na początku wrażenie rozkapryszonego pozera z klasy maturalnej, który sili się na oryginalność, nosząc złote łańcuchy, jak liderzy jego ulubionych kultowych hip-hopowych „klanów”, i wyrywając starsze supermodelki na imprezach. Mówił o swojej miłości do rapu i boksu, o uwielbieniu, jakim darzy Wu-Tang Clan i Dr Dre, oraz wczesnych inspiracjach Interpolu, w tym o surowym brzmieniu punkowych zespołów z Kalifornii i Nowego Jorku, od lat 70. po ostatnią dekadę przed wielkim debiutem Interpolu.

Ale też ujął mnie tym, że szczerze opowiedział o potrzebie bycia niezależnym artystycznie i ulepienia sobie alter ego, które byłoby schronieniem przed tym wszystkim, co się działo wtedy z Interpolem i z nim. Tłumaczył, że muzyki, którą pisał wówczas, nie mógłby zagrać z macierzystym zespołem. Czas pokazał, że te nieco przestylizowane eksperymenty nie wytrzymały porównań z płytami Interpolu – nawet tak przeciętnymi muzycznie, jak „El Pintor”. Dla Paula nadal chyba są jednak ważne, bo grywa z dużym powodzeniem piękne solo live sety w klubach Nowego Jorku i Los Angeles.

Po obejrzeniu „Everything Is Wrong” bardziej zrozumiałe stało się też dla mnie, dlaczego z zespołu, właśnie z powodu konfliktu z Banksem, odszedł basista Carlos Dengler. Król może być tylko jeden. W tym klipie widać też, że Banks wie, jak jest odbierany przez branżę i fanów, i że ma do siebie dystans. BTW – on naprawdę chodzi czasem z tym magnetofonem po różnych miejscach Nowego Jorku…

Skomentuj

